Home, Persoonlijke reisverslagen, Reisdagboek

Na regen komt zonneschijn

Zoals ik in mijn vorige blog omschreef, stond ik op het punt om een ticket naar huis te boeken. De lange dagen thuis zitten en het maar niet kunnen vinden van een baan, begon zijn tol te eisen. We zouden immers toch begin april terug keren naar Nederland, dus dan had het maar zo moeten zijn. De knoop was doorgehakt, de agenda’s van vriendinnen werden er alweer bij gepakt, ik had al een paar leuke gesprekken gehad met recruiters uit Nederland en er viel een last van mijn schouders. Echter ging ik Australië niet verlaten zonder het Great Barrier Reef gezien te hebben. En net nadat alles geregeld was (behalve de ticket naar huis), draait alles 180 graden om.

DE KNOOP IS DOORGEHAKT
Zaterdag 16 februari had ik de knoop doorgehakt voor mijzelf, ik ga terug naar huis. We boekten vliegtickets naar Airlie Beach en boekten 2 tours naar Whitsundays en het Great Barrier Reef. Nadat de tickets waren geboekt, kreeg ik opeens een telefoontje van Adecco uit Brisbane. Fiona wilde graag meer van mij weten i.v.m. de functie van Talent Contact Centre bij Adecco zelf. Gezien zij mij 10 dagen geleden zou bellen, had ik niet meer gerekend op dit telefoontje. Zeker niet op een zaterdag. Ze stond al met 10-0 achter, maar ik wilde het gesprek toch een kans geven. De keus tussen naar huis of nog 5 weken Australië is dan niet zo moeilijk. Het was een leuk gesprek en ik zou morgen dan te horen krijgen of ik die maandag kon starten. Daar ging de rollercoaster weer. Geldt dan misschien nu: Na regen komt zonneschijn?

Zonneschijn Byron Surfing Zonneschijn Us

BEACH AND SURFING

Gezien de laatste dagen van Australië waren ingegaan, wilde ik er nog alles uit halen. Die zondag huurden wij een auto en reden Arjan, Mona en ik naar Byron Bay.  We huurden een surfboard en de hele dag waren wij druk bezig om onze surfskills te testen. Na 1 lesje in Peru, durfden wij het zelf wel aan. Conclusie, volgende keer toch maar weer een les nemen ;). Het was een heerlijke dag en sloten de dag af met een dikke burger! Uiteraard, zoals de hele sollicitatieprocedure was verlopen, had ik nog niks vernomen van Adecco. Om half 5 toch maar een mailtje gestuurd voor wat duidelijkheid.  Om half 6 had ik een gemiste oproep met voicemail. Ik was het toch niet geworden, ondanks het leuke gesprek. Ze had een kandidaat gevonden die al eerder voor Adecco had gewerkt. Goh verrassend, deze had ik nog niet eerder gehoord. Inmiddels was ik er ook wel klaar mee, wat een waardeloze actie!

Uiteten in Brisbane Dutchies Running Brisbane

MAKING NEW FRIENDS

Ondanks dat het qua werk niet wil lukken, wordt het steeds gezelliger qua sociaal leven in Brisbane. Zo waren wij nog gezellig uiteten geweest met Mona & Manfred. Lekker borrelen met Tom & Marit en via Marit weer in contact gekomen met andere Nederlandse meiden. Zo organiseerde Marit hier in Brisbane: Dutch Running Girls Brisbane. Aan de gezelligheid ontbreekt het niet. De maandag voordat wij naar Airlie Beach zouden vertrekken, kreeg ik ineens van Marit een whatsappbericht. ”Omg, mijn baas heeft mij net aangesproken of ik nog mensen ken die hier willen werken! Hier, is een cafe/restaurant in het centrum van Brisbane ;). ” Kan jij hier om 13:00 uur zijn, dan kan ik jou aan hem introduceren”. Zo gezegd, zo gedaan en die maandag daarop had ik  een ”trial”.

Snorkelen Whitsundays Zeeschildpad

WHITSUNDAYS & GREAT BARRIER REEF

Maar eerst was het tijd voor Whitsundays en het Great Barrier Reef. Dinsdag het vliegtuig gepakt en die woensdagochtend vertrokken wij met ZIGZAG naar onze eerste snorkelbestemming. De dag begon meteen goed. Een strak blauwe lucht, de zon op ons gezicht en dolfijnen die zich na een halfuur al lieten zien.  Eenmaal aangekomen, hadden wij een dik halfuur de tijd om rond te snorkelen. Een zeeschildpad liet zich nog even zien aan het wateroppervlak zien, maar toen wij eenmaal in het water waren was hij nergens te bekennen. Wel zagen wij genoeg andere mooie vissen tussen het koraal.

Whitehavenbeach Whitehavenbeach_strand

Na het snorkelen bracht de boot ons naar het hagelwitte strand van Whitehavenbeach. Hier kregen wij een uitgebreide lunch en konden wij lekker relaxen op het strand. Eenmaal opgeladen, gingen wij door naar  snorkelspot 2. Hier hadden wij meer geluk en zagen wij 2 zeeschildpadden, roggen en vissen. Helaas waren wij ”de gierige” Nederlander” en hadden wij niet goed geïnvesteerd in een onderwater camera. De beelden zijn om te janken. Aan het einde van de dag nog lekker geborreld op een prive-strand van een resort en dag 1 zat erop.

Drankje op het strand

De volgende dag werden wij om 11:25 opgehaald met een shuttlebus en stond er een Scenic Flight op het programma. Met een groepje van 10 man, stapten wij het kleine vliegtuigje naar binnen. In de eerste 20 minuten vlogen wij over de eilanden van de Whitsundays. Wauw, wat is dit een prachtige omgeving. Vanuit de lucht hadden wij goed zicht op whitehavenbeach en Hill Inlet. Doordat het nu vloed was en volle maan, was deze zandbank iets minder goed te zien als normaal. Vervolgens vlogen wij door naar het Great Barrier Reef en zagen wij het bekende Heart Reef. Zo bijzonder dat ver van de kust vandaan je ineens dit massale koraalrif in de oceaan ziet liggen. Zo blij dat wij ook dit weer van onze bucketlist mochten afstrepen.

Scenic Flight Great Hill Inlet Scenic Flight Great Great Barrier Reef

MAANDAG TRIAL DAY

Maandag was het zover, ik had mijn trial. Nerveus? Niet echt, want ik stond inmiddels al voor 6 dagen op het rooster:o. Hoe bizar, zo ben je met je hoofd al bijna thuis en zo is alles in 1 keer 180 graden omgedraaid. Die ochtend werkte ik van 07:00 tot 09:00 uur in ”Cafe Brisbane” en werd ik door Marit ingewerkt. Lekker makkelijk zo even in het Nederlands ;). De rest van het team is bijna allemaal Colombiaans, dus heb het gevoel alsof ik weer in Zuid-Amerika ben. De vibe op het werk is goed en ik ben blij dat ik weer een dagbesteding heb! Blij dat we deze reis nu samen af kunnen maken en nog even kunnen genieten van het mooie Australië. Sorry lieve vriendinnen, deze zondag nog even zonder mij.

Great Barrier Reef

Na regen komt zonneschijn!
Please follow and like me:

3 thoughts on “Na regen komt zonneschijn

1. Heerlijk om het samen af te kunnen sluiten. Maar om je even weer te zien zou ik ook niet erg vinden hoor. Maar dat komt vanzelf wel weer.